5 skäl att ena professionen!

Lärarförbundet är det enda förbundet som samlar hela lärarprofessionen. Svensk skola har inte råd med en splittrad lärarkår. Därför samlas lärare av alla olika kategorier, lärarstudenter och skolledare i Lärarförbundet och tillsammans får vi rätt saker att hända.

Det här är våra skäl - vilket är ditt?

1. Tillsammans blir vi en starkare röst för Sveriges lärare, skolledare och lärarstudenter. Då får vi rätt saker att hända i Skolsverige.
  2. Utbildningssystemet är en helhet, från förskola via grundskola och gymnasieskola till högskola eller yrkesutbildning. Det är självklart att alla lärarkategorier ska vara med i samma förbund.
  3. Vi vägrar att splittra lärarkåren, eftersom det skulle innebära att ge bort makten över vår arbetsmiljö och vår egen utveckling.
  4. Vi ser tillsammans till att lärare får vara lärare. När lärare får vara lärare får barn och elever det stöd de behöver för att nå sina drömmars mål.
  5. Läraryrkets status måste uppvärderas för att fler ska vilja bli och förbli lärare. Det gör vi genom att samla hela professionen i ett förbund.

Varför vill du #enaprofessionen?

Berätta i sociala medier varför du tycker att vi ska samlas i ett förbund!

Vill du hellre skicka in din text till oss kan du göra det i formuläret nedan. Vi vill samla in så många berättelser som möjligt och hör av oss till dig om vi skulle vilja sprida just din.

Så behandlar vi personuppgifter

Dina personuppgifter behandlas i enighet med gällande dataskyddslagar. Lärarförbundet samlar in dina uppgifter och berättelser om varför vi måste ena lärarprofessionen för att vi vet att vi är starkare tillsammans och det vill vi synliggöra. Vi kommer skicka information till dig om kampanjen och Lärarförbundet.

Kampanjen pågår under hela 2019 och efter det raderas dina personuppgifter.

Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter.

234 000 medlemmar som gör skillnad.

Tillsammans är vi starka.